Tuesday, February 16, 2010

Giv oss idag vårt dagliga bröd....

Inte mitt bröd, bara brödporr..

... nähe.. Jag får väl baka själv då!

Bakar idag. Ska bli nåt bröd, valnötsbröd o semlebullar.

"Nåt bröd" vet man aldrig vad det blir.. Det e dt roligaste sättet att baka på.
Ta ett recept, skit totalt i vad det innehåller men använd proportionerna.. Jag använder alltså bara hörhållandena degvätska/jästmängd/mjölmängd... Sen e det bara att köra i vad som faller sig kul för dagen..

Mitt "Nåt bröd" idag är:
50g jäst
4dl vatten
1msk honung
1msk messmör
1 portion havregrynsgröt
Lite vetemjöl, Grov dinkelmjöl, siktat dinkelmjöl, fullkornsråg, solrosfrö, pumpakärnor
Kummin och fänkål.

Om det blir gott?? Inte fan vet jag, det e inte klart än.. Men när var nybakat bröd någonsin inte gott???

No comments:

Post a Comment