Sunday, February 28, 2010

Mat är skoj!


Hemma från Passion för mat-mässan. Jag känner mig trött i smaklökarna! Testade ett riktigt gott vin, som jag inte minns vad det heter men jag har en lapp nånstans. Det var sådär gott så man blir förbannad! Förbannad för att man har druckit en massa andra viner som inte alls har varit lika gott.
Jag tyckte det var lite tunt med öl däremot, hittade bara en utställare Oceanbryggeriet. Det är åandra sidan ett fint litet bryggeri med en riktigt god porter, men det kunde varit skoj att hitta ett bryggeri man inte känt till innan..
Saknade bröd! Det var en massa knäckebröd på längden o tvärem, men tunt med gott maffigt riktigt bröd. Det skulle varit trevligt med lite grovt mysigt bröd istället för ännu en sort knäckebröd med alger och havssalt.
Sä har jag äntligen fått testa svart tryffel.. Jodå, det var så gott som man säger! OM man gillar svamp! Men det gör jag så det var inget problem..

Snygga är de också!


Max gillade också tryffel, han gick o lade sig med en nöjd min o förklarade att det var kul att smaka massa grejor på matmässa, det kunde vi göra igen!

No comments:

Post a Comment